Kunnen jullie me wat vertellen over het verhaal?
We kozen aan het begin van de ontwikkeling voor de stijl van een dramaserie en besloten gebruik te maken van cliffhangers.12 Dat houdt in dat we steeds afsluiten met een filmscène, waarin je krijgt te zien wat je nog te wachten staat. Met korte scènes, die elkaar snel achter elkaar opvolgen, worden de verhaallijnen voor de verschillende personages getoond. Dat wilden we dit keer proberen. 12. Cliffhanger: een techniek waarbij een dramatische scène halverwege wordt afgebroken om het publiek in spanning te houden.
Ja. We creëerden twaalf scenario’s die we op een bepaalde manier en in een specifieke situatie wilden laten eindigen, en vroegen de scriptschrijvers om er één verhaal van te maken. Er waren er een paar die niet werden gebruikt, omdat ze gewoon niet in het verhaal pasten. Tijdens het project liepen het ontwikkelingsproces en het schrijven van het script praktisch gelijk op. We konden dingen aanpassen terwijl we het spel ontwikkelden, en dat had een grote invloed op het eindresultaat van de levels. Hori nam razendsnel beslissingen als problemen moesten worden opgelost.
We kenden elkaars krachten en konden het werk goed verdelen. Wat ik aan Hori kon overlaten ging naar hem en voor het samenvoegen wende ik me tot Nakanishi.
Maar eindigen Resident Evil niet altijd met iets compleet ongeloofwaardigs (lacht)?
Je borduurt verder op iets wat mogelijk lijkt, waardoor je tijdens het spelen in de wereld wordt getrokken.
Dat klopt (lacht)! Dat is iets waar we goed in zijn. We doen dat al sinds het begin van de serie en dit keer is geen uitzondering.
Dat is typisch Capcom. We maken de hoofdlijn interessant en vullen de gaten met geforceerde logica.
Het geluid speelt een belangrijke rol in dit horrorspel. We kunnen nu eindelijk horen wat Suzuki te vertellen heeft.
Ja. Toen ik van Nakanishi hoorde dat het op een buitenlandse tv-serie zou lijken, schreef ik een pakkende titelsong. Ik liet die titelsong bijvoorbeeld terugkomen in de eerste flashbackscène en de korte overgangsfilmpjes.