De Nintendo Switch kun je in alle situaties gebruiken, zodat je altijd gemakkelijk tussendoor de games kunt spelen die je wilt.
Dit systeem luidt een nieuw tijdperk in waarin je je leven niet hoeft aan te passen om games te spelen. In plaats daarvan past het systeem zich aan aan je leven.
Aan de Nintendo Switch zitten twee controllers die je samen of apart kunt gebruiken: de Joy-Con-controllers.
Als je de twee Joy-Con-controllers vastmaakt aan de Joy-Con-houder, dan kun je ze gebruiken zoals een traditionele controller. Iedere Joy-Con vormt ook een opzichzelfstaande controller.
Stel je voor dat de Joy-Con een glas met ijsblokjes is. Dankzij de HD-trilfunctie voel je hoe de ijsblokjes elkaar raken als je de Joy-Con kantelt en ronddraait.
Eén ijsblokje, twee... De HD-trilfunctie is zo realistisch dat je zelfs kunt voelen hoeveel ijsblokjes er in het glas zitten. Het is bijna alsof je een echt glas vasthoudt.
De infrarood-bewegingscamera in de rechter-Joy-Con kan de vorm, beweging en afstand van voorwerpen herkennen.
Spelers kunnen maximaal acht Nintendo Switch- of Nintendo Switch Lite-systemen met elkaar koppelen om met zijn achten samen of juist tegen elkaar te spelen in games voor meerdere spelers.