Tenslotte wil ik graag horen wat je nog meer over het spel wilt vertellen. Zou je, om te beginnen, fans van vorige Warriors-spellen kunnen vertellen wat voor soort spel SAMURAI WARRIORS: Chronicles is en waar ze naar uit kunnen kijken?
Tuurlijk. Zoals ik eerder al zei, vertellen we dit keer een lang, in de geschiedenis geworteld verhaal. Je neemt aan dit verhaal deel met je eigen personage die interactief kan communiceren met de krijgsheren. Dat is een voornaam punt, en ik hoop dat fans die eerdere Warriors-spellen speelden dit zal bevallen. En hoewel het een handheld-spel is, zijn alle teksten volledig ingesproken, en hebben we alle scenario’s overgedaan. Je kunt dit keer ook het touchscreen gebruiken om tussen krijgsheren te wisselen, waardoor je beleving van dit nieuwe Warriors-spel nog beter wordt. Het idee om twee schermen te gebruiken had ik trouwens al lang voordat het Nintendo 3DS-systeem werd ontwikkeld.
Aha. Dus je hebt jezelf niet gedwongen om de twee schermen van het Nintendo 3DS-systeem te gebruiken, je was al eerder op dat idee gekomen.
Juist. Ik heb een notitieboekje waarin ik ideeën noteer. Ik probeer nieuwe ideeën zodra ik ze heb op te schrijven, en dit idee had ik al lang geleden genoteerd, iets wat ik ooit nog eens wilde doen. Ik dacht dat twee schermen, waarvan één een touchscreen, een goede basis waren voor het gevoel van één tegen velen.
En je wist dat nu het moment was gekomen om dat idee, wat je al zo lang had, te realiseren.
Zou je ook mensen die nooit eerder een Warriors-spel speelden willen vertellen wat er zo leuk is aan SAMURAI WARRIORS: Chronicles?
Jazeker. Ik hoop dat mensen die nooit eerder een Warriors-spel speelden kunnen ervaren hoe spannend het is om met één personage tegen vele tegenstanders te strijden. Dat is het belangrijkste element van de Warriors-spellen. Voor Japanse mensen is het interessant dat de bekende Sengoku-periode wordt behandeld, zodat ze ontdekken wat 400 tot 500 jaar geleden is gebeurd in het gebied waar ze nu leven. Zo kom je meer te weten over de Japanse geschiedenis. Ik hoop dat spelers ook van dat aspect van het spel zullen genieten.
Je volgt spelenderwijs de loop van de geschiedenis. In dat opzicht is het een behoorlijk uniek spel.
Veel Japanners, waaronder ik, kijken telkens weer naar historische tv-drama’s, ook al wordt steeds dezelfde geschiedenis behandeld.
Dit is niet helemaal hetzelfde, aangezien de geschiedenis voor die drama’s door de winnaars is geschreven. Terwijl het verhaal in het spel soms drastisch verandert als het vanuit de verschillende perspectieven van de verschillende personages wordt bekeken.