Inderdaad.
In Ridge Racer 3D kunnen spelers racen tegen spelgegevens die zijn bemachtigd via StreetPass en het spel heeft enorm veel inhoud. Het werd aangekondigd tijdens de E3 201017, nietwaar? 17 De E3 2010 (Electronic Entertainment Expo 2010) is een videogamesbeurs die werd gehouden in Los Angeles.
Dit is misschien een beetje een directe vraag, maar ik had de indruk dat sommige mensen misschien een beetje teleurgesteld waren toen ze de eerste schermafbeeldingen zagen die jullie vrijgaven. Ik dacht dat ze er een verkeerd beeld van hadden.
Maar hoe meer het einde van het ontwikkelproces in beeld kwam, des te beter werden de beelden. Zelfs ik wilde zeggen: “Als je het er zo goed uit kunt laten zien, waarom heb je dat dan niet eerder gedaan?” (Lacht.) En dat heb ik ook gedacht over de andere spellen uit de serie, die voor andere platformen werden verkocht. Het Ridge Racer-team komt in de tweede helft van het ontwikkelproces pas echt op gang. Waarom is dat zo?
Je bedoelt dat ze geen schermafbeelding willen vrijgeven dat ze misschien niet waar kunnen maken?
Ja. Te eerlijk. Zelfs ik kan me er boos om maken. Het Ridge Racer-team wil doorgaans midden in het ontwikkelproces iets vrijgeven, alsof het een voortgangsrapport is (lacht)!
Het eerste dat we maken als we een Ridge Racer-spel ontwikkelen, is een solide spelsysteemomgeving die als fundament fungeert. Dan zeggen we van: “We kunnen dit doen.” En: “Laten we dat toevoegen.” Tegelijkertijd bereiden we de beelden en zo voor, en tegen het einde brengen we ten slotte alles samen.
Van de mensen op de licentieafdeling heb ik gehoord dat dit ook vlak voor presentaties gebeurt.
Ik neem aan dat het gewoon een kenmerk is van het Ridge Racer-team (lacht). Dus tegen het einde van het ontwikkelproces hebben jullie alles in Ridge Racer 3D gestopt. Wat is je advies aan de spelers?