Door een downloadcode op het internet te gebruiken kan je Nintendo 3DS software beginnen te downloaden, zodat die klaar is voor gebruik als jij wilt gaan spelen!
Wanneer je bent verbonden met het internet, kun je online tegen andere spelers spelen. Let op het Nintendo Network-logo en open met een druk op de knop een wereld vol tegenstanders!
Normaal gesproken kom je Pikmin alleen tegen in games, maar nu zijn ze uit hun natuurlijke omgeving geplukt en in de wereld van computeranimaties beland!