Goed, laten we het nu over het Nintendo 3DS-systeem hebben. Wat dacht je toen je het voor het eerst zag?
Ik dacht: "Wauw!" Echt waar. Toen vroeg ik me eventjes af hoe het algemene publiek het zou ontvangen. Ik dacht dat er waarschijnlijk commentaar zou komen van mensen dat 3D vermoeiend kan zijn voor de ogen, et cetera, maar ik verwachtte dat de impact dat helemaal goed zou maken. Op dat moment dacht ik: "Voor deze hardware zou ik mijn geld verwedden." Toen bedacht ik dat ik bij LEVEL-5 verschillende titels zou willen voorbereiden, te beginnen met Professor Layton and the Mask of Miracle (van dit spel staat alleen een Japanse release op de planning).
Nu je het zegt, je kondigde zes titels voor ons aan, ook al hadden we er niet om gevraagd.
Ja (lacht). Wat die andere titels betreft... Ik wilde in een vroeg stadium goede software kunnen aanbieden, dus ik dacht na over wat voor dingen leuk zouden zijn om voor het Nintendo 3DS-systeem te hebben, en toen kwam ik met deze producten. Zo verplaatsten we het product met de titel Fantasy Life24 van het Nintendo DS-systeem naar het Nintendo 3DS-systeem. 24Fantasy Life is een fantasie-RPG die werd aangekondigd op Nintendo World 2011 en gepland staat om uitgebracht te worden voor het Nintendo 3DS-systeem.
Dus je verplaatste iets dat je had gecreëerd voor het Nintendo DS-systeem naar het Nintendo 3DS-systeem.
Ja. Ik meende dat het spel zeer compatibel was met het driedimensionale gevoel van het Nintendo 3DS-systeem en zijn geavanceerde netwerkfuncties. Ik nam alle projecten door die ons interessant leken en waaraan we al begonnen waren, om uit te vinden welke leuk zouden zijn voor het Nintendo 3DS-systeem. En toen bleek dat ze bijna allemaal wel goed over te zetten waren.
Aha, ik snap het. Nadat je er even over had nagedacht, geloofde je dat ze allemaal wel goed zouden werken op het Nintendo 3DS-systeem, en zo kon je dus een hoop titels inplannen voor het Nintendo 3DS-systeem.
Precies. Toen ik verliefd werd op het Nintendo 3DS-systeem, besloot ik voor mezelf dat ik er vanaf het begin bij wilde zijn. Ik wilde dat LEVEL-5 als speluitgever een robuust onderdeel zou worden van het imago van het Nintendo 3DS-systeem, en dan ook nog direct vanaf een pril stadium. Dus we maken de spellen volgens het idee dat het goed zou zijn om het hele bedrijf bijeen te roepen en de fabrikant te worden die de beste prestaties uit het Nintendo 3DS-systeem tovert.
In de eerste plaats zijn aantrekkingskracht als onmisbare gadget. Ik zie het Nintendo DS- en Nintendo DS Lite-systeem als twee verschillende dingen. Het Nintendo DS-systeem is spelhardware, terwijl het Nintendo DS Lite-systeem een onmisbare gadget is. Toen ik het vanuit dat perspectief bekeek... Weet je, het Nintendo 3DS-systeem laat je dingen ter plekke in 3D zien. Het is erg actueel en ik dacht dat het waarschijnlijk een populaire gadget zou worden, net als het Nintendo DS Lite-systeem.
Als het Nintendo 3DS-systeem uitgroeit tot iets waar iedereen het over heeft en dat van de ene hand overgaat in de andere, dan is het heel goed mogelijk dat er ook veel wordt gepraat over de software die ervoor wordt uitgebracht.
Ik denk dat dit ‘wauw’-gevoel er waarschijnlijk voor zal zorgen dat het Nintendo 3DS-systeem zo’n gadget wordt. Zelfs mensen die niet geïnteresseerd zijn in spellen besluiten mogelijk om het te kopen, omdat ze dat ‘wauw’-moment willen ervaren.
En ook als ze het niet zo snel kopen, is de kans groot dat ze het Nintendo 3DS-systeem zien wanneer iemand met zijn systeem rondloopt.