Je kunt in het StreetPass Mii-park dus kiezen voor twee spellen, Puzzelruil en Mii in misère. Hoe ben je op die tweede gekomen?
Toen we begonnen te denken over toepassingen voor het Nintendo DSi-systeem, had Akifusa het idee voor een project dat ‘Reizend Mii-personage’ heette.
Dat ging om Mii-personages die via StreetPass op avontuur gingen. Het Nintendo DSi-systeem had echter geen constante StreetPass-functie, dus leek het ons te moeilijk het idee te realiseren, en verdween het uit de aandacht.
Maar omdat het Nintendo 3DS-systeem de hele tijd StreetPass kan gebruiken, dacht je dat het idee van het reizende Mii-personage er uitermate geschikt voor zou zijn.
Dat klopt. In het Mii-personagekanaal van het Wii-systeem kun je ook kiezen voor Mii-parade, waarna de Mii-personages zich verzamelen die je ontmoette via de Nintendo Wi-Fi Connection en binnenkwamen via de Wii-afstandsbediening. Iemand vroeg zich af of we dat idee niet op een bepaalde manier konden gebruiken, dus mixten we de twee door elkaar, en zo kwamen we tot het StreetPass Mii-park.
Het idee van het reizende Mii-personage kwam oorspronkelijk tot stand tijdens de ontwikkeling van het Nintendo DSi-systeem, dat moet dus rond 2007 zijn geweest.
Toch ben ik persoonlijk heel blij dat het reizende Mii-personage op deze manier voor de dag is gekomen. (lacht)
Eerst experimenteerden we binnen ons team met StreetPass. Sommige zeiden dat als er alleen Mii-personages verschenen, het niet zo gemakkelijk was de verschillen tussen ze te zien. Daarom hebben we het zo gemaakt dat je een groet kunt invoeren, zodat de twee poppetjes met elkaar praten als ze elkaar tegenkomen.
Nee, dat klopt. We hebben een mechanisme ingebouwd waardoor het moeilijker wordt persoonlijke informatie te verstrekken, of berichten in te voeren die de ontvanger een slecht gevoel kunnen geven.
We hebben de inhoud van de begroeting aan de spelers overgelaten. Doordat elk Mii-personage een totaal andere begroeting heeft, denk ik dat de verschillende Mii-personages beter tot hun recht komen.