Op het Nintendo 3DS-system hebben de ogen meer expressie.
En omdat honden hun hele kop bewegen als ze iets bekijken, terwijl katten het alleen met hun ogen volgen, moesten we ook voor beide dieren iets anders maken.
Precies. En het Nintendo 3DS-systeem heeft de binnenste camera, dus we wilden de camerafunctie gebruiken om het gevoel te creëren dat de puppy of het katje naar de persoon kijkt die met ze speelt.
In het vorige spel moest je je puppy met de stylus aanraken of zijn naam uitspreken, om hem te roepen. Maar nu komt de puppy naar je toe als je gewoon je gezicht dicht bij het systeem houdt.
Inderdaad, hij likt je gezicht (lacht)! Herkennen de honden alleen het gezicht van één baasje?
Nee, niet alleen het gezicht van het baasje, maar ook de gezichten van gezinsleden en vrienden.
Als een heel gezin een hond bezit, is het dier soms het dolst op bijvoorbeeld de vader.
Ja. Als jij degene bent die de hond koopt in de winkel en veel om hem geeft, zal hij naar jou toe vriendelijker zijn. Maar bij nieuwe gezichten blaft hij misschien of deinst hij terug.