Dankzij de inspanningen van Mizuki en de rest van de afdeling Network Business, kunnen mensen de vriendenlijst al gebruiken vanaf de dag dat het Nintendo 3DS-systeem werd uitgebracht. Het is echt leuk dat je bijna direct kunt zien wanneer de andere persoon verbinding met internet maakt, hè?
De mensen van de afdeling Network Business die verantwoordelijk zijn voor de servers hebben zeer hard gewerkt en ervoor gezorgd dat het bericht “Deze persoon is nu online” direct doorkomt. Als iemand een spel speelt, zie je van die persoon ook het Mii-personage op een Nintendo 3DS-systeem spelen. Zo kun je in één oogopslag zien wie van je vrienden een spel speelt. Het komt heel realistisch over.
Dus in de toekomst wordt het mogelijk om, bijvoorbeeld bij Mario Kart, je vriendenlijst te bekijken, en dan meteen tegen die persoon te spelen.
Precies. En dat niet alleen, je hoeft er niet eens je vriendenlijst voor te openen. We hebben het zo gemaakt dat als je in het HOME-menu bent en iemand online komt je een bericht krijgt, of het berichtlampje oranje wordt.
Ja. We gebruiken SpotPass6 om berichten van Nintendo te bezorgen en er kunnen ook via StreetPass berichten verschijnen. Deze functie was oorspronkelijk gebruikt voor het Wii-prikbord7, maar dit keer hebben we het zo gemaakt dat het ook bij een handheldsysteem gebruikt kan worden. Bij het Wii-prikbord werden de berichten per dag in één scherm geplaatst, waardoor het een beetje lastig was de dingen van een paar dagen geleden te bekijken. 6 SpotPass: Een functie van het Nintendo 3DS-systeem die ervoor zorgt dat je diverse informatie en content ontvangt als je je nabij een draadloos toegangspunt bevindt. 7 Wii-prikbord: Eén van de functies van het Wii-systeem, met diverse communicatiemogelijkheden. Gebruikers kunnen berichten toevoegen, emailen en foto’s uitwisselen. Er kunnen ook berichten van Nintendo verschijnen.
Zelfs als de software zich niet in je Nintendo 3DS-systeem bevindt, en zelfs als je het spel niet daadwerkelijk speelt, zal het Nintendo 3DS-systeem automatisch gegevens ontvangen en opslaan, om je daar vervolgens van op de hoogte te stellen.
Dat klopt. Als het systeem gegevens heeft ontvangen, laat het je dat via een bericht weten. Zelfs als de betreffende software zich niet in het Nintendo 3DS-systeem bevindt, wordt de nieuwe informatie overgebracht. Het kan voor mensen een duwtje in de rug zijn om het spel nog eens te spelen.
Oké, laten we het over de vooraf geïnstalleerde software voor de Nintendo 3DS hebben, beginnend met de Mii-maker. Daarnet zei Kawamoto dat hij zijdelings bij de ontwikkeling ervan was betrokken. Op wat voor manier heb je een steentje bijgedragen?
Net als bij de Nintendo DSi is het Nintendo 3DS-systeem weer standaard voorzien van camera’s aan binnen- en buitenzijde. Ik heb me altijd afgevraagd of we die camera’s ook konden gebruiken voor het maken van Mii-personages. Het leek me leuk als je een portretfoto kon maken om met dat portret als voorbeeld een Mii-personage te maken.