Dat denk ik ook.
Ik denk dat dingen die 3D worden genoemd van nu af aan gaan veranderen. We zullen het woord en ons idee van wat 3D is moeten aanpassen. Dat geldt voor zowel de makers als de spelers.
Iwata heeft me de Nintendo 3DS al eerder laten zien en ik was er weg van. Maar vandaag was veel interessanter. Ik heb er nu pas echt een goede indruk van gekregen. Misschien komt dat omdat de context anders is, ook al is de 3D hetzelfde.
Om een ander voorbeeld te gebruiken, alle medewerkers van mijn bedrijf hebben enige tijd terug 'turns' geoefend.
We bezochten met z'n allen een studio en oefenden urenlang 'turns' met Papaya Suzuki (een beroemdheid die bekend staat om zijn danskunsten en afrohaar). Dat was leuk. We konden niet dansen, dus het Engelse woord 'turn' was niet meer dan een woord in een vreemde taal.
We wisten niet welke lichamelijke activiteit er bij het woord hoorde, dus in het begin deden we de 'turns' niet erg goed. Het voelde gewoon niet goed.
In het dagelijks leven maak je gewoonlijk weinig gebruik van 'turns' en je had het nog niet vaak gedaan.
Juist. Maar Papaya begon bij het begin, en naarmate het beter ging, werd het leuk. Mensen houden nu eenmaal van beweging, ook zonder het plezier dat je beleeft aan een aangeleerde vaardigheid.
Ik las wat je daarover schreef. Terwijl ik het las, dacht ik dat het heerlijk moet voelen om zo rond te draaien.
Toen ik hem uitlegde hoe schrijven werkt, en zei, 'Als je het in deze volgorde bekijkt, waarbij dit volgt op dit, ziet de zin er zo uit.' Ik bedacht me dat dansen op dezelfde manier moest werken.