So, in StreetPass Mii Plaza, there are two games, StreetPass Quest and Puzzle Swap. What brought those about?
To begin with, when we were thinking of applications for the Nintendo DSi system, Akifusa-san had an idea for a project called Travelling Mii.
It involved Mii characters that adventured through StreetPass. The Nintendo DSi system didn't have the constant StreetPass function, though, so we thought it would be a bit too hard to realise, and the idea was shelved.
But since the Nintendo 3DS system can use StreetPass all the time, you thought the Travelling Mii idea might play very well on it.
That's right. Then, on the Mii Channel for the Wii console, there's a place called Mii Parade, where Mii characters you've met via Nintendo Wi-Fi Connection and Mii characters that came in through the Wii Remote controller sort of gather. Someone wondered if we couldn't use that somehow, so we mixed the two together, and it turned into StreetPass Mii Plaza.
The Travelling Mii idea originally came about during the development of the Nintendo DSi system, so that would have been around 2007.
Still, personally, I'm really happy that Travelling Mii got to see the light of day this way. (laughs)
First, we experimented with StreetPass inside the group. Some said that, if Mii characters just showed up, it wasn't easy to see the differences between them. So we made it so that you can enter greetings, so that they can talk when they meet.
No, you can't. There's a mechanism that makes it hard to enter personal information or messages that will make the receiver feel bad.
We've left the content of the greeting up to the players. By making it so that every Mii character has an absolutely different greeting, I think each individual Mii character stands out more.