Vandaag ben ik in het gezelschap van de mensen die onvermoeibaar aan het ontwerp van de Nintendo 3DS hebben gewerkt. Stel jezelf maar even voor.
Ik ben Koshiishi en ik werk voor de Mechanical Design Group van de afdeling Research & Engineering. Tijdens de ontwikkeling van het Nintendo 3DS-systeem was ik verantwoordelijk voor het mechanische ontwerp. Er werkten dit keer verschillende mensen aan het mechanische ontwerp. Goto, die de leiding had over de tekeningen van het ontwerp, en ik vertegenwoordigen de groep. Leuk om hier te zijn.
Ik ben Goto van de Mechanical Design Group van de afdeling Research & Engineering. Zoals Koshiishi net al zei was ik tijdens dit project verantwoordelijk voor de tekeningen van het ontwerp. Ik was in het begin betrokken bij het conceptontwerp en later bij het ontwerp voor de massaproductie.
Met andere woorden, het team dat het uiterlijk ontwerpt stelt een vorm voor het systeem voor. En om het systeem geschikt te maken voor massaproductie, denk jij na over de structuur van de onderdelen, en hoe die zo gerangschikt kunnen worden dat het systeem stevig is en eenvoudig in elkaar kan worden gezet.
Ik ben Akai en ik werk voor de Product Development & Planning Group van de afdeling Research & Engineering. Ik werkte samen met de Design Group en de Mechanical Design Group, om ervoor te zorgen dat de ontwikkeling van het Nintendo 3DS-systeem op rolletjes verliep. Ik bood iedereen hier ondersteuning.
Tot net voor dit project werkte je voor de afdeling Product Evaluation & Engineering van de fabriek in Uji. Je controleerde daar of producten op een betrouwbare manier gefabriceerd werden.
Ja. Ik heb lang in de fabriek in Uji gewerkt en ik ken de fabricageomstandigheden. Ik zorgde ervoor dat de communicatie tussen de ontwikkelaars en de fabrikanten goed verliep.
Ik ben Ehara en ik werk voor de Design Group van de afdeling Research & Engineering. Ik ben er halverwege dit project bijgekomen. Ik was verantwoordelijk voor het uiterlijke ontwerp van de hardware en heb daar tot aan de massaproductie aan gewerkt.
Ik hoor ook bij de Design Group en was ook verantwoordelijk voor het ontwerp van het exterieur. Net als Goto van de Mechanical Design Group was ik bij het project betrokken vanaf het conceptontwerp. Ik heb er samen met Ehara aan gewerkt, tot de massaproductie van start ging.
Dat hangt af van de persoon, maar ik maak wat ruwe schetsen in een notitieboek dat ik bij me draag.