Dat klopt.
Deze keer doe je een remake van twee Nintendo 64-spellen, Star Fox 64* en The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Deze gaan we uitbrengen voor Nintendo 3DS. *(Opmerking: Star Fox 64 is in Europa uitgebracht als Lylat Wars)
Oké. Na zo’n lange periode is er een nieuwe generatie. De scholieren op de basisschool en de jonge scholieren op de middelbare school weten natuurlijk niets over Ocarina. De mensen die tijdens de basisschool op de Nintendo 64 hebben gespeeld, zijn nu al in de twintig. Dus ik vond het wel goed om de remakes nu te maken. Dat was een van de redenen.
Maar, nou ja... voor mij persoonlijk was de belangrijkste reden dat ik zelf de prachtige landschappen van Hyrule in stereoscopisch 3D wilde zien. (lacht)
Aha... Van alle dingen die je tot nu toe hebt gemaakt, wilde je juist de landschappen van Hyrule zien.
Ik kan heel goed begrijpen dat je een remake wilde maken van Star Fox 64. Ik kon het me meteen voorstellen: als je dat spel op de Nintendo 3DS-hardware zou gebruiken, met die nieuwe 3D-diepte, zou de gameplay zelf echt tot leven komen. Maar ik vroeg me wel af waarom je Ocarina had gekozen.
Ja, dat klopt. Wat je net zei over Star Fox 64, speelde erg mee. In dat spel speelt het makkelijker als je de diepte en afstand beter door hebt. Ik bedoel niet dat het makkelijker uit te spelen is, maar het voelt gewoon veel beter als je op zwevende objecten schiet, door ringen gaat of voorwerpen pakt.
En dat maakt het leuker om te spelen. Aan de andere kant heb je bij Ocarina of Time dat gevoel waar jij het over had, dat je er echt bent.
Dat klopt, ik ben echt blij met dat gevoel. En als we het hebben over wat geweldig was om te maken, dan vind ik het leuk hoe je in de Nintendo 3DS-versie van Ocarina of Time wisselt tussen voorwerpen.