Als ik je zo hoor praten, krijg ik niet het idee dat de Nintendo 3DS zomaar al die ingebouwde software bevat. Je hebt al die dingen toegevoegd omdat je wilde dat er op bepaalde manieren met het systeem werd gespeeld. Je ziet jouw wensen terug in het systeem.
Ja. Van de Nintendo 3DS wordt soms gezegd dat het 'gewoon een Nintendo DS-systeem is met betere specificaties'. Maar het is veel meer dan dat. Het is een spelsysteem met zijn eigen charme. Daarom wil ik dat de consumenten die het kopen, optimaal van de functies van dit nieuwe systeem zullen genieten.
Zo is het. Ik wil allereerst dat ze worden gegrepen door het systeem. Dat is iets waar ik echt op hoop.
Tijdens het Iwata Vraagt: Nintendo 3DS hadden we het over de Touch! Generations-software voor het Nintendo DS-systeem. In het kort kwam het erop neer dat Dr. Kawashima’s Brain Training6 en English Training7 de link vormden met mensen die zelden een spel hadden gespeeld. We bedachten de naam Touch! Generations voor spellen die niet pasten binnen de bestaande genres. Jij zei dat de Nintendo 3DS-hardware zelf in de categorie Touch! Generations valt. Ik vond dat een uitstekende omschrijving. 6 Dr. Kawashima’s Brain Training: Hoe oud is jouw brein?: software die in Japan in mei 2005 werd uitgebracht voor het Nintendo DS-systeem. 7 English Training: software die in Japan en Europa in 2006 werd uitgebracht voor het Nintendo DS-systeem.
Het klonk erg logisch. Wat we uiteindelijk willen, is dat mensen die een Nintendo 3DS kopen, iets ervaren dat ze nergens anders zullen tegenkomen. Als ze daardoor verrast worden of ervan onder de indruk zijn, zullen ze die ervaring delen met de mensen om zich heen. Ik hoop dat dit zo overal tot nieuwe en leuke ervaringen zal leiden.
Het zou het beste zijn als het zo ging. Het is erg moeilijk om de charme van het Nintendo 3DS-systeem te laten zien via tv of het internet. Natuurlijk hebben we ons uiterste best gedaan om dat wel te doen, net zoals we dat deden tijdens demonstraties. Maar ik denk dat het meer effect heeft als mensen die het systeem kopen, anderen vertellen wat ze er zo leuk aan vinden.
Ja. Daardoor alleen al behoort de hardware van de Nintendo 3DS tot de categorie Touch! Generations. Of we het nu hebben over AR-spellen of Gezichtenjacht, toen we mensen er tijdens de demonstraties mee lieten spelen, zag ik dat ze blij en verrast waren, en tijdens de hele demonstratie bleven lachen.
Ja, dat is waar (lacht)! Voor ik het wist stond jouw Mii-personage op mijn Nintendo 3DS. We zijn elkaar ergens in het bedrijf voorbij gelopen, dus het was niet helemaal onverwacht. Maar ik vond het desondanks erg leuk! Ik zei, 'O, kijk! Daar heb je Iwata!' (lacht).