Tenslotte wil ik elk van jullie vragen iets tegen de spelers te zeggen. Mizuki, laten we met jou beginnen.
De autostereoscopische 3D-beelden van het Nintendo 3DS-systeem trekken de meeste aandacht. Maar we hebben tijdens de ontwikkeling ook al veel met de andere functies kunnen spelen, zoals het tellen van je stappen met de stappenteller, of het maken van StreetPass-contact met andere mensen. Het is heel leuk om elke dag te kijken wat er is veranderd. Ik hoop dat iedereen daar net zo van zal genieten als wij. En vergeet ook niet om verbinding met internet te maken.
Als lid van de afdeling Network Business, moest je dat laatste echt even zeggen, hè? (lacht)
Ja. Als je de eerste keer verbinding met internet wilt maken, verschijnt een grappig figuurtje dat je heel eenvoudig laat zien hoe je de instellingen kunt maken. Dus dat moet je zeker proberen.
En nog iets. Het Nintendo 3DS-oplaadstation is erg handig in gebruik. Je hoeft je Nintendo 3DS-systeem alleen maar erop te leggen en het opladen begint. Mensen die thuis een draadloos netwerk hebben kunnen het Nintendo 3DS-systeem aan laten staan om gegevens via SpotPass te ontvangen. Ik hoop dat mensen ervan genieten.
Bij vorige handheldsystemen was het zo dat spelers het systeem uitschakelden als ze klaar waren met spelen. Maar je wilt dat ze die gewoonte veranderen bij het Nintendo 3DS-systeem.
Akifusa zei eerder vandaag over de Nintendo 3DS Camera dat hij iets wilde maken wat mensen over vijf of tien jaar nog zullen gebruiken, en ik had precies hetzelfde gevoel. Toen ik begon met de ontwikkeling van Gezichtenjacht, haalde ik mijn Game Boy Camera16 tevoorschijn om er voor het eerst in lange tijd weer eens mee te spelen. 16 Game Boy Camera: Een fotocamera-accessoire voor het Game Boy-systeem dat in februari 1998 in Japan werd uitgebracht. Spelers konden de gemaakte foto’s bewerken en afdrukken als stickers met de apart verkochte Game Boy Printer. Het was ook mogelijk om portretfoto’s in spellen te gebruiken.
Ik heb dit keer aan verschillende dingen gewerkt, maar om met Mii-maker te beginnen: daarin kun je van foto’s Mii-personages maken, en het lijkt me geweldig als spelers op die manier van allerlei mensen Mii-personages maken. Soms lijken de personages niet echt op de persoon, maar dat is op zich ook wel weer interessant. Wat de AR-spellen betreft: ik hoop dat mensen een AR-kaart meenemen in hun portemonnee, en er allerlei mensen mee laten spelen. Het StreetPass Mii-park wordt steeds interessanter naarmate je met meer mensen StreetPass-contact hebt gemaakt, dus hoop ik dat mensen niet vergeten hun Nintendo 3DS-systeem mee te nemen als ze ergens naartoe gaan.
Ik werkte dit keer aan de Nintendo 3DS Camera en Nintendo 3DS Sound. Dus eigenlijk werkte ik aan tweelingsoftware, terwijl ik afgelopen herfst net zelf een tweeling heb gekregen, twee jongens.
Hartelijk dank. (lacht) Ze werden geboren tijdens een voor mij nogal drukke periode, maar ik wil graag 3D-foto’s van mijn jongens maken, en ik wil graag hun stemmen opnemen en Mii-personages van ze maken. Ik wil veel verschillende dingen doen met het Nintendo 3DS-systeem.
Als tegenwoordig een kind wordt geboren, kun je er meteen een 3D-foto van maken.