Goed, laten we het eens over Steel Diver hebben.
In vergelijking met de vele andere titels die momenteel voor het Nintendo 3DS-systeem worden ontwikkeld, komt Steel Diver wat simpel over. In het spel bestuur je een duikboot die niet erg snel vooruit gaat.
Om te beginnen ben ik benieuwd wat je motiveerde om de ontwikkeling van dit spel op dit moment te voltooien. Steel Diver heeft namelijk al een zeer lange geschiedenis, die sommige mensen zich wel zullen herinneren. We toonden het spel voor het eerst op het Nintendo DS-systeem tijdens de E3 20048, en toen werd het als een demo gepresenteerd. Vervolgens was het lange tijd in ontwikkeling. Ik vroeg me af waarom het spel nu voor het Nintendo 3DS-systeem wordt uitgebracht. 8E3 (Electronic Entertainment Expo): Een videogamebeurs die in Los Angeles wordt gehouden.
Het klopt dat het spel lang in ontwikkeling was, de oorspronkelijke ideeën waren er zelfs al lang voordat de demoversie voor de Nintendo DS werd gemaakt. Het komt er op neer dat ik altijd al een vliegsimulatiespel wilde maken.
Maar, wat vliegsimulatiespellen betreft, had je in het Super Famicom-tijdperk natuurlijk al Pilotwings9. In dat spel kon je met vliegtuigen en op allerlei andere manieren vliegen. Was dat niet genoeg voor je? 9Pilotwings: Een spel dat in december 1990 verscheen voor het Super Famicom-systeem (Super NES) in Japan. In 1996 verscheen het vervolg Pilotwings 64 in Japan voor het Nintendo 64-systeem. Een nieuwe titel in de serie, Pilotwings Resort, verschijnt voor het Nintendo 3DS-systeem.
De besturing van de kist wordt zo goed mogelijk nagebootst. En omdat het besturen van een vliegtuig in werkelijkheid moeilijk is, is de besturing van dergelijke spellen ook moeilijk.
Precies. Het staat haaks op de “besturing” die ik meestal voor actiespellen nastreef.
Dat klopt. Daarom is het in een vliegsimulatiespel niet vreemd als je het “Game Over”-scherm ziet verschijnen vanwege “een vergissing die je 30 seconden geleden maakte.”
Dat lijkt inderdaad haaks te staan op hoe het in een actiespel werkt. Je lijkt geïnteresseerd te zijn in spellen aan beide kanten van het spectrum.