Op het moment is 3D echt in opkomst, zowel voor films als tv. Is dat goed voor de Nintendo 3DS? Of juist niet?
Hmm, het was voor ons nogal een verrassing. Naarmate het Nintendo 3DS-project vorderde, raakte iedereen steeds enthousiaster over 3D.
Toen we er druk mee bezig waren, vroegen interviewers mij, “3D-tv’s worden steeds populairder. Wat vindt Nintendo van 3D?” Maar ik kon ze natuurlijk niet zeggen dat ze nog even op de aankondiging moesten wachten! (lacht) (Iedereen lacht)
De interesse onder makers van 3D – bijvoorbeeld makers van 3D-films – is een goede zaak omdat daarmee het aanbod van software voor de Nintendo 3DS mogelijk wordt uitgebreid.
De mensen die vandaag 3D-content maken hebben een gebrek aan output. Ze kunnen de films wel in bioscopen laten draaien, maar niet naar de tv’s in huiskamers brengen. Natuurlijk worden er wel 3D-tv’s verkocht, maar ik denk niet dat 3D-tv’s waar je speciale brillen voor nodig hebt snel aan zullen slaan. Wanneer we de Nintendo 3DS demonstreren aan mensen in Hollywood, zijn ze echt extreem geïnteresseerd. Ik denk dat veel mensen het leuk zouden vinden als ze bijvoorbeeld trailers van 3D-films op hun Nintendo 3DS kunnen kijken.
Precies. Het is mogelijk om trailers uit te brengen op de Nintendo 3DS. Als de Nintendo 3DS zich in een Wi-Fi-omgeving bevindt, kunnen we dit doen terwijl de gebruiker slaapt.
Je kunt de trailers ‘s nachts op het systeem zetten. Als de eigenaar hem ‘s ochtend aanzet, ziet hij het nieuwe filmpje staan.
Volgens mij was dat concept al aanwezig bij de Wii, maar is het geschikter voor een handheld.
We noemen die manier van bezorgen trouwens “Voordat-je-het-weet communicatie” (de letterlijke vertaling van “Itsunomani Tsushin”, de Japanse term die Nintendo in Japan gebruikt voor SpotPass). (lacht) Dus de Nintendo 3DS heeft StreetPass, waarbij je verbinding maakt met een ander systeem, en “SpotPass.”
Ik begrijp het. Ik vind het een interessante manier van bezorgen. Jullie zouden dat meer naar buiten moeten brengen.