Echt waar!? (lacht)
Dit is slechts mijn persoonlijke mening, maar ik vond het wel verfrissend dat je je bezighield met Steel Diver, een spel met een zo simpel thema.
Ik had niet verwacht dat het genre mainstream zou worden. Ik had echt de reacties op de eerste Zelda niet zien aankomen. Een wereld van zwaarden en magie werd in die tijd niet als mainstream beschouwd.
The NeverEnding Story16 werd rond die tijd nét populair. De wereld van Zelda begon met een zin als: “Hier jongen, een zwaard voor je.” (lacht) Het was gewoon simpel. 16The NeverEnding Story: Een adventure/fantasy-film uit 1984, verscheen in 1985 in Japan.
Volgens mij wel. Maar als ik zeg dat ze beide simpel zijn, bedoel ik daarmee alleen dat ze niet meteen de aandacht trekken. Ze hebben met elkaar gemeen dat ze beide iets leuks leveren. De simpele presentatie is bedoeld om de interesse van meer mensen te wekken. Ik denk dat de meeste spellen vrij simpele thema’s hebben.
Mensen die je al jaren kennen, zoals ik, weten dat het bij jou nooit zo heeft gewerkt. In het begin was Mario gewoon “Jump Man.” In het begin kent niemand het personage, en probeer je het vooruit te helpen. En het werkt hetzelfde bij andere personages, zoals Donkey Kong, Link uit Zelda, en zelfs Pikmin.
Ja. Maar in elk geval voor Pikmin geldt dat ik niet langer de persoon ben die de personages tekent. Zolang de basis voor een personage en zijn presentatie nog niet zijn gelegd, weet ik niet hoe ze zullen uitpakken.
Met andere woorden, het is niet zo dat de personages er vanaf het begin al zijn, wachtend tot ze aan de beurt komen. Je probeert iets zo interessants mogelijk te maken, en uiteindelijk wordt het iets heel geavanceerds, of juist iets heel simpels.
Daarom verschilt Steel Diver niet zoveel van je andere spellen, wat de presentatie van het spel betreft.
Dat klopt. Ik heb wel meer simpele dingen gemaakt. (lacht) Zoals Pilotwings, waar we het net al even over hadden. De hoofdpersonages zijn eigenlijk de machines. Dus dat zou je ook simpel kunnen noemen. O ja, en Wii Fit17 ook. 17Wii Fit: Een fitnessspel voor het Wii-systeem dat in december 2007 in Japan werd uitgebracht.
Ik zeg bijvoorbeeld, “Als wij van dit simpele spel een hit kunnen maken, moet het team wel geweldig zijn!”