Oké, we zijn eindelijk aangekomen bij de Nintendo 3DS.
Niet zo lang geleden dus. Het was in de tijd dat de Wii populair werd bij het grote publiek.
Dat kan ik me voorstellen. En je had net twee successen geboekt met de Nintendo DS en Wii, dus misschien waagde je je er liever niet aan.
Het moment waarop we erover dachten was helemaal niet zo slecht. De Nintendo 3DS is gebaseerd op de Nintendo DS, dus als we de nieuwste technologie gebruikten, zouden de graphics automatisch beter worden. De resolutie zou hoger worden, net als de kwaliteit van het beeld. Met andere woorden, we konden heel veel beelden maken en tonen. Maar als we een product zouden maken met alleen maar betere graphics en mooie plaatjes, zou het iets worden wat iedereen kon ontwikkelen.
Als we veel verschillende beelden konden vertonen, bedacht ik dat we beelden konden maken voor het rechter- en het linkeroog. En omdat de resolutie van de vloeibare kristallen steeds beter werd, zou het makkelijker zijn om die beelden los van elkaar aan het linker- en rechteroog te tonen. Het sloot naar mijn mening heel goed aan bij het project.
De fysieke evolutie van de hardware, waarmee je veel beelden kon creëren, bracht je op het idee.
Dat klopt. We wisten uit eerdere ervaringen met 3D dat de grafische resolutie een belangrijke rol speelt bij het vertonen van goede 3D-beelden.
Dat begrijp ik. Je had het idee van 3D voor de Game Boy Advance SP tenslotte om die reden opgegeven.
We waren ons er maar al te goed van bewust dat we twee beelden zouden moeten creëren, een voor het linker- en een voor het rechteroog.
Dat klopt. Stel dat tien procent van de gebruikers een bril koopt als een extra accessoire. Dan zouden we 3D-spellen maken voor slechts tien procent van de gebruikers.