That's right.
This time, you are remaking two Nintendo 64 games, Star Fox 64* and The Legend of Zelda: Ocarina of Time, and we will release them for Nintendo 3DS. *(Editor’s note: Star Fox 64 was released as Lylat Wars in Europe.)
Right. After about that much time has passed, there's a new generation and, naturally, today's primary and young secondary schoolers don't know a thing about Ocarina. The people who played on the Nintendo 64 in primary school are already in their mid-twenties. So I thought it was probably okay to remake them now. That was one reason.
But, well... if I had to say, that's the part I can discuss calmly in conversation. The biggest reason for me personally was that I myself wanted to see the majestic scenery of Hyrule in stereoscopic 3D. (laughs)
Aha.... Of all the things you've created so far, you wanted to see Hyrule's scenery in particular.
I found the idea that you'd remake Star Fox 64 very easy to understand. I could imagine it right away: if you put that game on the Nintendo 3DS hardware, with that new 3D depth, the gameplay itself would really come to life. But I did wonder why you'd chosen Ocarina.
Yes, that's true; what you've just said about Star Fox 64 was a big reason. In that game, the more you understand the depth and distance, the easier it is to play. I don't mean that it gets easier to clear - it just feels much better when you're shooting at floating objects, or passing through things, or picking up items.
And that does make things more fun to play. On the other hand, with Ocarina of Time, there's that sense of being there that you mentioned.
That's right, I'm really happy with that sense of presence. Then, in terms of what felt great to make, I really like how it works when you switch between items in the Nintendo 3DS version of Ocarina of Time.
Something I always say to the people working in the development forefront is that the history of The Legend of Zelda series is a history of interfaces.