Okay, our conversation has finally reached Nintendo 3DS.
Just like Miyamoto-san said, for a while after Nintendo DS and Wii came out, we didn’t attempt much with 3D aside from the Shigureden exhibit. As we approached development of our next handheld gaming device and considered the possible technologies, one of the developers said, “What about trying 3D?”
Just when 3D had slipped our minds, a staff member said, “You know, 3D is a possibility.”
After all, we had undergone some painful experiences in our efforts at 3D, so we’d grown somewhat reluctant.
I would think so. And you’d just had two big hits with Nintendo DS and Wii, so you might have preferred to stay well clear.
But the timing was not bad at all when we thought about it. The basic elements of Nintendo 3DS build upon those of Nintendo DS, so simply updating to the newest technology would naturally improve upon the graphics. The resolution would go up and the depictive capabilities would go up. In other words, we could create lots of images and display them. But if we just made a product with evolved graphics for creating pretty pictures, the product would end up being a device anyone can create.
So if we could create lots of images, I thought it would be good to create some for the right eye and some for the left eye. And because the resolution of the liquid crystal was improving, it would be easier to deliver those images to the right and left eyes separately. I thought that would fit into the project extremely well.
The physical evolution of the hardware, which allowed you to create lots of images, spurred the idea in you.
That’s right. We knew from our past experiences of giving up on 3D that graphics resolution is an important point when it comes to presenting 3D graphics well.
I see. After all, you had given up on 3D for the Game Boy Advance SP system because of that.
We were painfully aware that we would have to create two images, one for the left eye and one for the right eye.
That’s absolutely true. Suppose ten percent of the total number of users bought goggles as an optional accessory. Then you’d be making 3D games for only that ten percent of users.
I think knowing these requisites beforehand was one of the backgrounds for us to be able to rather quickly determine that it might be the right timing.