Yoshida, heb je nog iets bijzonder te vertellen, behalve dat je bij je broers kamer binnensloop?
In de tv-reclame voor Super Mario 64, pakt Mario Bowsers staart om hem rond te slingeren . Toen ik dat zag, dacht ik, “Ik moet een Nintendo 64 hebben!”
Eén van de slogans was “Verander het systeem”. Wat sprak je zo aan, dat je een Nintendo 64 wilde hebben?
Je ziet wel eens in monsterfilms met speciale effecten, bijvoorbeeld met Ultraman, dat hij een monster bij de staart pakt, hem rondslingert, en de lucht in werpt. Dat wilde ik zelf ook kunnen.
Ik spaarde geld, kocht Super Mario 64, speelde het uit en bleef het maar spelen. Toen ik bij Nintendo was gekomen en opdracht kreeg om Bowser te programmeren voor New Super Mario Bros. Wii, kon ik het nauwelijks geloven.
Je kon niet geloven dat jij, die altijd Bowser aan zijn staart had willen rondslingeren, hem ging programmeren.
Matsuura, jouw ouders wilden geen Super Famicom voor je kopen omdat je al een Famicom had. Maar heb je ook nog verhalen om te delen?
In mijn basisschooltijd speelde ik alleen maar op de Famicom. Het spel wat ik het meest speelde was Super Mario Bros. 3. Ik speelde samen met mijn oudere zus, en was dol op het warpen.
Hij leerde me alles over Super Mario Bros. 3, bijvoorbeeld waar veel muntjes en 1-Ups verstopt zaten.
O ja, ik bewonderde hem echt. Hij vertelde me waar de fluitjes verstopt zaten. Ik speelde het spel precies volgens zijn aanwijzingen, en ook als ik het nu speel gebruik ik altijd de warps.