Ik denk dat de bekendste de Luigi bucket brigade is.
Matsuura, zit er tussen die Super Skills-filmpjes die je maakte nog één waar je bijzondere herinneringen aan hebt?
O ja. De Yoshi’s slokken Luigi op, en spugen hem rond alsof ze overgooien met een bal.
Juist. Dat filmpje was op een voorstel van mij gebaseerd. De debuggers en ik hebben ons goed vermaakt bij het opnemen ervan. Je hebt ook nog dat level waarin Bullet Bills van links en rechts in beeld vliegen en Mario omhoog moet springen.
Precies. We hadden voor dat level een ander hintfilmpje opgenomen, waarin je gewoon de propeller gebruikte. Maar toen Amano ons iets stuurde wat hij had opgenomen, dachten we, “Dit is veel beter!” (lacht)
Ja. Dus hebben we het eerste hintfilmpje geschrapt en gingen we verder met Amano’s filmpje.
Maar toen moest ík bijna huilen! Het filmpje wat ik naar Matsuura had gestuurd was nog niet af. Dus kon ik vervolgens niet verder met mijn gewone werk, want ik moest dat hintfilmpje afmaken!
Ik begrijp het. (lacht) Fujii, kun jij vertellen waarom jij een videospelontwikkelaar bent geworden?
Toen ik klein was, kreeg ik pianoles, maar ik haatte het oefenen. Ik wilde alleen maar de nummers die ik kende uit videospellen naspelen. Ik speelde de nummers uit Super Mario Bros. keer op keer, tot ik me uiteindelijk bedacht dat ik muziek voor videospellen of verhalen wilde maken.
Je zou kunnen zeggen dat je door (Koji) Kondo op het juiste spoor bent geholpen.17 17Koji Kondo: Van de afdeling softwareontwikkeling van de divisie voor analyse en ontwikkeling van entertainment. Hij werkte aan het geluid van series als Super Mario Bros. en The Legend of Zelda. Eén van de ontwikkelaars van Super Mario Bros.
Ja. (lacht) Het was niet gemakkelijk om de Super Mario Bros.-nummers te spelen, dus heb ik ze heel vaak gespeeld. Toen ik ouder was en over mijn toekomst na ging denken, kwamen die herinneringen weer boven en bedacht ik dat ik iets met muziek wilde gaan doen. Het leek me tof als ik muziek kon maken voor videospellen, de muziek waar ik als kind gek op was. Dat kwam ook doordat ik mij de videospelmuziek beter kon herinneren dan andere soorten muziek.
Ik speelde Super Mario All-Stars op de Wii met mijn vrienden en herinnerde me zelfs alle muziek voor spellen die ik niet zelf bezat. Ik merkte hoe ik de muziek neuriede terwijl anderen speelden, en vond het geweldig hoe goed ik het me herinnerde.