Yoshida, waarom wilde jij videospelontwikkelaar worden?
Maar meestal kunnen kleine broertjes hun grote broers niet verslaan. Als je klein bent, kan een klein leeftijdsverschil veel verschil maken.
Dat is meestal waar, maar mijn broertje was eerder vrij van school dan ik, dus kwam hij eerder thuis om bij de kamer van mijn oudere broer naar binnen te glippen en te spelen.
Ja. Hij versloeg me altijd. En vervolgens kwam mijn oudere broer thuis, en riep hij: “Mijn kamer uit! Jullie allebei!” (lacht)
Het lukte me maar niet om mijn broertje te verslaan. Dus dacht ik, als ik zelf een videospel maak, dan kan ik levels maken die zo moeilijk zijn dat zelfs hij ze niet kan halen.
Hoewel ik nog jong was, begon ik van alles te verzinnen en kocht ik ruitjespapier om levels te tekenen, en plattegronden voor RPG’s. Toen RPG Maker16 uitkwam kocht ik dat programma om mijn eigen videospel te maken. 16RPG Maker: Software van ENTERBRAIN, INC. dat gebruikers hun eigen RPG’s laat maken. Er zijn veel verschillende versies van verschenen, inclusief edities voor pc’s, het Super Famicom-systeem, de Nintendo DS, en andere apparaten.
Het spelen van videospellen is natuurlijk leuk, maar als je eenmaal hebt ervaren hoe leuk het is om spellen te maken, ontdek je een heel nieuw soort voldoening.
Ja. Dat heb ik toen ook ontdekt. Ik keek mee over mijn vriends schouder terwijl hij speelde, en ik dacht, “Ha, dat had ik wel verwacht, dat hij daar vast komt te zitten...”