Editor's note: this is a translation of an Iwata Asks interview that was originally published in Japanese on the 10th of March 2011.
Today I'd like to talk about the software that is pre-installed on the Nintendo 3DS system. Thanks for coming by today.
First, I'd like each of you to introduce yourself and tell us what you have been involved with. Let's start with you, Kuroume-san.
Sure. I'm Kuroume, from the UI Design Group of the Software Development & Design Department. Up until now, I've worked on the development of built-in features on each type of hardware. The first thing I handled was the menu screen on the Nintendo GameCube system.
In other words, you've been doing this job ever since creating software for built-in features became the norm.
Yes, that's right. This time, the other team members worked hard and did the actual development of built-in features for the Nintendo 3DS system, so I handled peripheral adjustments at the development site, and was in charge of providing support.
I'm Takahashi from the UI Design Group of the Software Development & Design Department. On the Wii console, I was in charge of pre-installed software such as the Mii Channel1 and the Everybody Votes Channel2. This time, I worked with everyone here to come up with the specifications for built-in features. I also directed the HOME Menu, the very first screen that displays when the Nintendo 3DS system is initialised. 1 Mii Channel: One of the Wii Channels applications. You can use simple operations to put together facial features from your family and friends and make an avatar called a Mii character. 2 Everybody Votes Channel: One of the Wii Channels applications. It can be downloaded (free of charge) from the Wii Shop Channel. You can vote on surveys sent to you and enjoy viewing the results.
I'm Akifusa. Like Takahashi-san, I'm from the UI Design Group. On this project, I directed Nintendo 3DS Camera, which can take 3D photos, and Nintendo 3DS Sound, where you can listen to music or record sounds.
Yes. Last time, I worked on Nintendo DSi Sound3, and this time, because of that experience, I was involved with two sets of software. 3 Nintendo DSi Sound: One of the pre-installed applications on the Nintendo DSi system. Besides listening to music saved on the SD Card, you can play around with the songs and record sounds.
I'm Kawamoto, from the Software Development Group of the Software Development & Design Department. On this project, I directed StreetPass Mii Plaza, where lots of Mii characters gather, and the AR Games that use the accompanying AR Cards. I also kept an eye, indirectly, on Mii Maker, where you can make Mii characters of a variety of different people.
I'm Suzuki, also from the Software Development Group of the Software Development & Design Department. I directed Face Raiders, where you and your friends can play with your faces.
I'm Mizuki, from the Network Software Development Group of the Network Business Department. For the most part, the built-in features of the Nintendo 3DS system were developed through cooperation between the Software Development & Design Department and the Network Business Department, and I acted as coordinator on the side of the Network Business Department.