Oh, really!? (laughs)
This is just my personal opinion, but it’s actually refreshing that you were dealing with Steel Diver which has such a plain theme.
I didn’t think that genre would be seen as something so mainstream. I really didn’t expect the response I got when I first made Zelda. A world of swords and magic really wasn’t considered mainstream at the time.
The NeverEnding Story16 almost got really popular around that time. It was a world that started off with a message like: “Here kid, take this sword.” (laughs) In a word, it was plain. 16 The NeverEnding Story: An adventure/fantasy movie produced in 1984 and released in Japan in 1985.
I think so. But when I said they’re both plain, I only meant it in the sense that they’re not attention-grabbers. I believe they’re the same in the way that they’re both something fun. It’s just a matter of presentation to get more people interested in it. I think the original themes are relatively plain for most games.
For people like me, who have known you for years, we all understand that it has never been the case with you. In the beginning, Mario was just “Jumpman”. Since the era when nobody knew about Mario, you’ve been nurturing that character. It’s the same whether it’s Donkey Kong, Link from Zelda, and even Pikmin.
Yes. But at least for Pikmin, I’m not the one drawing the art right now. Until the groundwork for a character and its presentation are drawn, I don’t know how it’ll turn out.
In other words, it’s not that the characters are already there from the beginning, just waiting to be given attention. You try to make the most interesting thing, and you end up either making it flashy or extremely plain.
That’s why, in terms of methods of game presentation, Steel Diver isn’t that different from the others.
That’s right. There are quite a few plain things I’ve made. (laughs) Like with Pilotwings, which we mentioned previously. The main characters are actually the machines. So, if you want to call it plain, there’s really no arguing with that. Oh, and Wii Fit17 too. 17 Wii Fit: A fitness game for the Wii console first released in December 2007 in Japan.
I’ll say things like, “If they can make this plain game a hit, this team will be amazing!”