That's right.
Okay, I'm finally going to ask about AR Games and Face Raiders, two sets of pre-installed software. If I recall correctly, these two began because of an argument that, since the Wii console had had an application called Wii Play11, the Nintendo 3DS system should have a something similar like “Nintendo 3DS Play.” 11 Wii Play: Software released for the Wii console in December of 2006. It held nine different games that utilised the functions of the Wii Remote controller.
It seems to me as if it began with the question of whether we could make good use of the stereoscopic LCD screen in something.
In reality, you'd made several games that used 3D, and you had several other slightly different things as prototypes, but that's where it started: you chose two likely looking prototypes and decided to polish them up. Is that how it was?
Let's see… Yes, I think so. The ones that used AR12 were particularly well-received. 12 AR: An abbreviation for Augmented Reality. A technique of overlaying virtual information on actual images.
I think it started with the idea that we'd have Kawamoto-san and his group create AR that used cards, and we'd create AR that didn't use cards.
Oh, I see. That's why Kawamoto-san's team made AR Games, which use AR Cards, and Suzuki-san's team made Face Raiders, which doesn't use the cards.
So it's almost okay to call both of them AR Games. Except that the end products were very different from each other. (laughs)
Yes, they certainly did turn into completely different games. (laughs) Let's start with the AR Games that Kawamoto-san and company created. There are lots of technical AR demos out there, but, surprisingly, what you've done in AR Games strikes me as being quite unique.
You're right. I think you could see AR technology regularly on the Internet as far back as three or four years ago, but the first thing we saw was in the library, something they'd made in-house. If I recall, it had been made at the Entertainment Analysis & Development Division (EAD).
That would be the demo that was based on the independent research by the Design Technology Group of the EAD, wouldn't it?
Yes. That demo was of the AR that operated on the Nintendo DSi system. However, we thought that just having something appear on top of a card wasn't enough, and we treated it as one technology among many. Personally, though, I thought it had more potential than that.
Yes. At the time, much of the AR you could see on the Internet was produced by stabilised cameras connected to desktop PCs. Then, graphically, not much changed, so it came off as a bit lacking. With a handheld game system, though, you can move the camera, so the image can change in many directions. I thought that would be interesting, so we started experimenting.