Thanks for waiting, Konno-san. Game fans probably know you as producer of the Mario Kart11 series and Nintendogs12, but this time Miyamoto-san gave you the mission of producing the hardware rather than software. 11Mario Kart series: The first instalment in this series of racing games was released in Japan for the Super Famicom (Super NES) system in August 1992. Six instalments have appeared for home consoles and handheld systems. 12Nintendogs: A game released for enjoying communication with puppies. Released for Nintendo DS in Japan in April 2005.
Yes. I have, of course, been involved in development of Mario Kart and Nintendogs + Cats13 for Nintendo 3DS as well, but around the summer of 2008, I came to be overall producer of Nintendo 3DS. 13Mario Kart and Nintendogs + Cats: Software currently under development for Nintendo 3DS. Nintendogs + Cats is scheduled for release in the spring of 2011. The release date of Mario Kart is still undetermined.
I’ll never forget it. Just when I was catching my breath after development of Mario Kart Wii14, opic=3" target=nintendo>I was approached about Nintendo DSi Sound15. 14Mario Kart Wii: A racing game released for the Wii console in April 2008. The sixth game in the Mario Kart series. 15Nintendo DSi Sound: Built-in software for Nintendo DSi and Nintendo DSi XL. It allows users to play music that they have saved on SD Cards and change the playback speed and pitch of the sound.
Yes. (laughs) Then, while I was making that sound software, I heard about the new handheld project. Soon after, Miyamoto-san said he wanted me to produce the overall project. Actually, I’d always liked practical handheld gadgets.
Once, way back when you were president of HAL Laboratory, we were talking over something, and you pulled out a PDA and connected it to a cell phone that was really expensive for the time. Making that dial-up modem sound, you began establishing an Internet connection with it.
When I saw that, I thought, “Wow, that’s amazing!” Because I myself love these new gadgets, I was always jealous whenever I encountered that kind of situation. I was really interested when this project came up, so I accepted the offer and joined Umezu-san and the others.
(laughs) So Konno-san, you became the partner for Umezu-san who was now able to discuss the software and the product’s overall image.
Yes. There were ideas that didn’t include two screens in the beginning, but I thought that a clam-shell design like the Nintendo DS system had would be good. I pretty much suggested whatever I wanted.
Yes. I think the timing was good. Some of the staff members around me were saying things like, “Today’s 3D LCDs really look good!” I thought so, too. I had a connection with 3D games anyway. After the development of Luigi’s Mansion16 for Nintendo GameCube was over, I was involved in the experiment of making a 3D version of it. 16Luigi’s Mansion: An action-adventure game released simultaneously with the Nintendo GameCube system in September 2001 in Japan.