Editor’s note: This volume has been conducted to mark the Japanese release of Nintendo 3DS, which is on 26 February 2011. The European release date is 25 March 2011.
Today I’d like to ask Miyamoto-san a few things before the Nintendo 3DS system is released.
The first question is on the title Steel Diver.1 I believe you’re working on it hands-on. 1Steel Diver: A submarine combat game featuring three modes: side-scrolling action, periscope action and strategy simulation. Under development for the Nintendo 3DS system and scheduled for release on March 25, 2011 in Europe.
The gameplay consists of “slowly moving a submarine.” For the lack of a better word, this game is very “plain.”
One question is what made you want to create this game for the Nintendo 3DS system now? Another is, why did you decide to remake The Legend of Zelda: Ocarina of Time2 and Star Fox 643 for the Nintendo 3DS system? 2The Legend of Zelda: Ocarina of Time: An action-adventure game first released for the Nintendo 64 system in November 1998 in Japan. A remake, entitled The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D, is scheduled for release on the Nintendo 3DS system. 3Star Fox 64: A 3D shooting game first released for the Nintendo 64 system in April 1997 in Japan. A remake, entitled Star Fox 64 3D, is scheduled for release on the Nintendo 3DS system.
And finally, I have a question in regard to the Nintendo 3DS built-in software. There is quite a range of software included on the hardware this time around. What made you decide to add so much?
The Nintendo 3DS system has AR Games (Augmented Reality games),Face Raiders,StreetPass Mii Plaza and much, much more. In other words, just having the Nintendo 3DS system will allow you to play a variety of games.
In Nintendo’s past history, (Hiroshi) Yamauchi-san has said, “The hardware is just a box you buy because you want to play games that run on it.” Those were his exact words. (laughs)
And beyond that period, when the Nintendo DS system was released you had PictoChat4 built-in on the hardware for the very first time. The Wii console also had various other built-in features added, while the Nintendo DSi system even had cameras and sound. And this time, for the Nintendo 3DS system, it will have a variety of built-in software. What were your intentions when you decided to do this? 4PictoChat: A built-in software programme on the Nintendo DS system; words and drawings can be exchanged among as many as 16 Nintendo DS units.
Oh, right. For example, in AR Games, you can add various objects to the real scenery seen through the camera. This will allow you to mix the virtual world with reality. And this is something members of the Entertainment Analysis & Development Department (EAD) have been working on for some time.