Ehara-san joined the design team and a presentation regarding the Nintendo 3DS system design was held in-house, but we didn’t reach a decision the first time. What did you think at that time, Miyatake-san?
I remember that first presentation very well. We thought up six proposals ranging from models similar to previous Nintendo DS systems to ones that were completely different in design, and two types of each, so we prepared a total of 12 models. We thought we had prepared a very comprehensive presentation, but in the end, all six proposals got rejected.
We’re past all that now, so we can laugh about it, but unfortunately at that first presentation, nothing felt like the next new thing. You had done what you could and presented your ideas with confidence, so it must have been hard when we shot them down. What did you think when we told you to redesign it?
Well, rather than old-fashioned, I couldn’t see anything new in those first six proposals that were different from previous Nintendo DS models. I didn’t sense any new characteristics.
So we decided to redo it so that it would look different at a glance, but the timing was already getting tight for those in mechanical design and manufacture.
That placed quite a burden on mechanical designers like Koshiishi-san and Goto-san.
Even from the other room I could feel the mechanical designers’ tension. What led to your breakthrough?
When we presented the six proposals, we heard lots of opinions and got a better idea of the direction we should take. We cut down the number of proposals for the second presentation.
The second group of three showed a lot of progress over the first six and they were all attractive. In the end, we decided on the one that Ehara-san had been central in designing. Ehara-san, what was in your mind as you prepared this proposal?