Last updated: 08.2024
Nintendo is the controller within the meaning of the General Data Protection Regulation (Regulation (EU) 2016/679 of the European Parliament and of the Council of 27 April 2016 – “GDPR”).
Data Processing
Nintendo respects the privacy rights of its online visitors and recognises the importance of protecting their personal data.
Certain information is transmitted to Nintendo’s servers by the Internet browser of each online visitor when they access the website, including the date and time of access, the name of the requested file, the referral webpage, the status (e.g. transaction completed), the Web browser and operating system used, the IP address of the device and the size of transmitted data.
1.1 Nintendo uses this information in order to set up the connection of your device with Nintendo servers and to enable you to use the website. The legal basis for this processing is the provision of the service you have requested (Art. 6 para. 1 (b) GDPR).
1.2 The information is further stored in connection logs for a limited period of time for the purpose of ensuring the security and proper functioning of the website, including the prevention of hacking attacks to our systems. The legal basis for this processing is Art. 6 para.1 (f) GDPR. The legitimate interest Nintendo pursues is the protection of Nintendo’s systems. You have the right to object, on grounds relating to your particular situation, at any time to such processing. To exercise this right you may at any time contact Nintendo as provided in Section 8 of this Privacy Policy.
1.3 Nintendo may also use the information for statistical purposes in an anonymized form.
On this website, IP anonymisation has been activated. The IP addresses of users from European Union member states, or from other states contracting to the Agreement on the European Economic Area, will be shortened. Only in exceptional cases will a complete IP address be transferred to a Google server in the United States and shortened there. On behalf of Nintendo, Google Ireland will use this information for the purpose of evaluating the website for Nintendo, in order to compile reports on website activity, and to provide other services relating to website activity and internet usage for Nintendo.
The legal basis for the subsequent processing of the data collected via Google Analytics such as usage, analysis and storage is Art. 6 para. 1 (f) GDPR. The legitimate interest Nintendo pursues is the improvement and optimization of the website and the advertisement strategy for the benefit of the website visitors.
This website uses „Google Signals“. Google Signals is an update provided by Google Ireland as part of Google Analytics and enables a cross device tracking only of those users who are logged into their Google account and who have activated “Ads Personalization” in their Google account settings. When using Google Signals aggregated data from website users who are logged into their Google account and who have activated “Ads Personalization” in their Google account is included in Google Analytics reports. The aggregated data Google Signals generates for Nintendo allows for Nintendo no conclusion as to the identity of any such user. On an aggregate basis, Google Signals provides Nintendo with information about how a visitor interacts with this website from multiple browsers and multiple devices.
Google account users can control their advertisement experience and can deactivate “Ads Personalization” at any time in their Google account settings.
With your consent, this website uses the Google Ads Remarketing technology which is a service from Google Ireland. Advertisements can be presented within the advertising network of Google / Google Ireland based on content which has previously been accessed on websites within the Google / Google Ireland advertising network by visitors that are also using the Google Ads Remarketing feature. In particular, based on your prior use of this website we use Google Ads Remarketing to target our ads to you when you visit other websites, e.g. sites in Google’s / Google Ireland’s content network.