What was it, for example, that made you think you needed to make something completely different?
I made a lot of discoveries after getting my cat. For one thing, the basic way dogs and cats move is completely different.
For example, if there’s something across the room that they want, a dog will go straight toward it. But a cat stops and looks at it. Then, while glancing at it, it pretends like it’s uninterested, but gradually draws closer, until finally pouncing on it.
I see! It’s how they approach their prey. In that aspect, their basic movements are completely different.
When there’s something a cat likes, it lithely arches its back and snuggles up to it.
That’s marking. A dog marks his territory by peeing on it. But a cat rubs against something, to mark it with its odour, saying, in effect, “This is mine.”
I’ve heard that rubbing its odour on something it likes is an expression of affection.
We wondered how much of the animation for dogs and cats could be shared, but the way they move is so different that in the end they ended up being almost completely different.
And the way a cat’s tail moves. (undulating his hand) It moves slowly...like this.