A wholly owned subsidiary, Nintendo of Europe, based in Frankfurt, Germany, serves as headquarters for Nintendo's operations in Europe.
Fusajiro Yamauchi began manufacturing "Hanafuda" (flower cards) Japanese playing cards in Kyoto.
Mr. Yamauchi started manufacturing the first western-style playing cards in Japan. These were originally intended for export, but the product became popular in Japan as well as the rest of the world.
The company was established as an unlimited partnership, Yamauchi Nintendo & Co.
Hiroshi Yamauchi took office as President and headed the manufacturing operation of Yamauchi Nintendo & Co.
Nintendo Playing Card Co. Ltd. became the first to succeed in manufacturing mass-produced plastic playing cards in Japan.
The company started selling cards printed with Walt Disney characters, opening up a new market in children's playing cards and resulting in a boom in the card department.
The company listed stock on the second section of the Osaka Stock Exchange and on the Kyoto Stock Exchange.
The company changed its name to Nintendo Co., Ltd. and started manufacturing games in addition to playing cards.
Nintendo expanded and reinforced the game department and built a production plant in Uji City, a suburb of Kyoto, Japan.
The stock listing was changed to the first section of the Osaka Stock Exchange. A reconstruction and enlargement of corporate headquarters was completed. The company began selling the Beam Gun series, which employed opto-electronics, introducing electronic technology into the toy industry for the first time in Japan.
The company developed a laser clay shooting system which rivaled bowling as a major pastime in Japan.