One of the camera modes on Nintendo 3DS Camera is the Merge effect8, where you merge your face with the face of someone across from you. What triggered the idea for that? 8 Merge effect: One of the seven types of camera modes on Nintendo 3DS Camera built into the Nintendo 3DS system. By using the inner camera and one of the outer cameras to take a photo of two faces simultaneously, you can shoot a merged photo of the two faces.
Nintendo 3DS Camera was developed in cooperation with INTELLIGENT SYSTEMS CO., LTD.9 First of all, we made prototypes in line with three different themes. For the first theme, having face-recognition capability requires the capacity to pare the image down to just the face. So, we asked them to run experiments on switching faces, or making all faces the same, like the sextuplets in the manga Osomatsu-kun. 9 INTELLIGENT SYSTEMS CO., LTD.: A game developer who has developed Nintendo software, including the Fire Emblem series and the Paper Mario series, and development support tools for successive hardware. Headquartered in Kyoto.
Right. Then, the Nintendo DSi system had the Resemblance lens10, where two people could line up and take a photo and have fun communicating, so the third theme was to put in a function that would further promote that sort of communication. 10 Resemblance lens: One of the eleven lenses of Nintendo DSi Camera built into the Nintendo DSi system. By photographing two people standing side by side, you can compare how alike their faces are.
In other words, first you thought of broad themes, then asked INTELLIGENT SYSTEMS to create the bases for them.
The finished function is such that, when you see the end result, you'll dissolve into laughter then and there; you can't help it.
When something you're not used to seeing, something off-kilter, is displayed on the screen, you laugh.