That's right. We were always going back and forth about that.
Even if you decide on standards for recording the Super Guide, if you don't get the map nailed down, you can't record anything. For games like Mario in particular, the game is more fun the more you fiddle with the maps, so there must have been a struggle between the clear desire to improve the levels and the need to record the demos.
I bet people were always saying, "You said you wouldn't mess with this, so I finally recorded it!"
Up until the very end, almost every day, every course, everyone on the staff had to re-record their demos.
That's right. For example, if we changed the program - even a little - for the movement of Mario, enemies, or tricks, when we played the guide data, it wouldn't quite match, so we had to re-record it. But towards the end, everyone was getting pretty good. When I asked them to re-record something, they were like, "Okay, sure thing!"
I suppose so. But some of the courses were real killers, so I felt really sorry for the staff in charge of those levels.
I can understand that. And in addition to the Super Guide, you can watch the Super Skills movies by the Mario Club8 debuggers, too. That such super playing is possible must have been surprising even for you who made the game. 8 Mario Club Co., Ltd.: Test plays and debugs software being developed by Nintendo.
At first, the staff itself was going to record the Super Skills movies. Several staff members were confident about it, and we had them do it, but in the end it proved impossible.
I wanted people who had mastered Mario to watch the Super Skills movies and say, "Whoa, that's amazing!" I wanted to set the bar really high.
Yes. When I first asked the Mario Club, they made about 100 movies, but none of them were good enough. The level of playing was too low.
So I gave them some concrete advice, like "Jump on the Koopa Troopas one after the other here," and "If you shake the Wii Remote at this moment, you can jump all the way over there in one shot."
Yeah. At first they would say, "I can't do that!" But the people in Mario Club have a lot of pride, and one hour later they would be saying, "I did it!" (laughs)