Can I say something about the bubbles, too?
Early on in development, when you were in a bubble, you just floated around the screen, and when a player hit you, you rejoined the game. Then along the way we changed it so a player in a bubble could shake the Wii Remote up and down to get close to other players.
Right. As you shake the Wii Remote with both hands, that action of shaking melds with your desire to be saved, which I thought made the game feel much better.
We wanted it to feel different when you're in a bubble, so we made a voice come from the Wii Remote. The first time I saw a bubble on the screen, it was drifting around as if it were saying "Lemme out!" so we had a voice say "Help me!" while a player is in a bubble. But later I learned you could also put yourself in a bubble. I thought having the Wii Remote say "Help me!" was a little strange for someone who wanted to stay in the bubble.
Right. But, like Mukao-san said earlier, you can shake the Wii Remote and get closer to the other players, so I wondered if we could have it say "Help me!" at times like that.
So when you want someone to pop your bubble soon, you shake the Wii Remote up and down as fast as you can, and a voice in your hand says, "Help me!" The players' feeling and their action are completely in sync.
I see. When you shake the Wii Remote and get close to your buddies, it sends the message that you want out, but if you don't shake the Wii Remote and you hold still, you mean, "Carry me along a bit."
Uchida-san, when you want out, is "Help me!" the only thing the Wii Remote says?
The voices you hear when you want out of your bubble say "Help me!" "Hello!" and "Get me out of here!" (Editor's note: Mario and other characters also talk in English in the Japanese version.)
It's actually saying "Let's go!" Maybe it sounds different because Mario speaks English with an Italian accent.
That must be it. Moving away from the bubbles, Ikkaku-san, could you tell us something you have heard people say about the game?