Right. I guess they were a little nervous. (laughs) When I was working at the company part-time, Super-Punch Out!! 13 was in the works and I helped out with some of the pixellated images. 13 Super Punch-Out!! was the sequel to Punch-Out!! and was released in the arcades in 1985.
But I really only worked in that part-time position for a little while, just for a period of a few weeks. That was my first job at Nintendo.
So even though Nakago-san worked on porting Donkey Kong to the Famicom, he claimed he didn’t have a clue who Miyamoto-san was. Now, although it should have been some kind of date with destiny, you can’t remember anything about first meeting Miyamoto-san. Yet from those inauspicious beginnings, you've worked together as a three-man team for the last twenty-five years! It really is a funny old world! (laughs)
Was Miyamoto-san assistant manager at that point, or was this before he was promoted?
That was a time when there were very few designers on the staff. This meant that graduates from an art background would tend to be gathered in that department, and then depending on the demand for designers from across the company, they would try to adapt and meet those needs.
You’d also design the images on arcade cabinets. If anyone needed anything designed, it was your department that they’d call.
A friend of mine at the time had applied to work for Nintendo and he’d told me that it seemed like an interesting company.
I wouldn’t be here today! But that friend didn’t manage to graduate, so he didn’t end up joining Nintendo.
Life is strange, isn’t it? If it hadn’t been for that coincidence, Miyamoto-san wouldn’t have gained his closest ally.
So after joining Nintendo, what was the first job you worked on alongside Miyamoto-san?