Quite some time has passed since New Super Mario Bros. Wii came out. This time, instead of talking about all the challenging stories of development, I'd like to ask about what you have heard our customers say about it. But first I'd like you all to introduce yourselves, including what you worked on for New Super Mario Bros. Wii.
Okay. I'm the director, Asuke from the Entertainment Analysis and Development Division (EAD). This time, we wanted to make a Mario game that everyone could play together, so we aimed at a game that both people who are good at video games and people who aren't so good could play together.
I'm Ikkaku from EAD. For New Super Mario Bros. Wii, I was in charge of stage creation - mapping and level design - and adjusting the difficulty level.
I'm Mukao from EAD. This time, I was in charge of putting together landscape and background graphics. I tried to make graphics that would make for ease in gameplay for our customers and wouldn't disappoint their expectations.
Meeting people's expectations means battling a fair amount of pressure. That's what's hard about making something with tradition.
I'm Uchida from EAD. I was in charge of sound programming and creation of sound effects. I, too, fought against a certain pressure, or the weight of tradition this time. (laughs)
It sounds like we're going to automatically slip into talking about how challenging development was! (laughs)
All right, if there's anything you've heard about the game from people around you that has made an impression on you, tell me about it.
I'll start. I experienced something this time that, personally, I found quite surprising, so I'd like to tell you about it.
Yes. Lots of people were all around, but these two women were going on quite animatedly, and as I listened, I realised they were talking about New Super Mario Bros. Wii!