Two weeks before completion, you had to make special Coin Battle courses. Are they that easy to make?
Courses that had been shelved for other reasons might be all right for Coin Battles?
That's right. I thought courses that had the wrong tempo when the goal is clearing the stage might present a different kind of enjoyment when the goal is competing for coins. We distributed coins around those courses and wholly restructured them for Coin Battles.
Then, when we finished the Coin Battle courses, the staff was having a blast playing them, and the next-door team got mad at us. (laughs)
When you play in multiplayer mode, how you play changes depending on who you're playing with. Even if you're from the same development team, when guys like Ikkaku-san gather together, a battle develops fairly rapidly.
But the design team around me tends to play laid-back and peacefully. We finish up saying, "Ahh, that was fun." But even we can get somewhat aggressive during Coin Battles.
I suppose it's a good thing there are clear winners and losers in the Coin Battles.
Ah, I see. As you're competing for coins, you don't know who is winning during play, so it's interesting to see the final results.
That's an important point of the game design. At first, we had it so you could see your progress as you went. But when you display how many coins you've got and a wide gap opens up, someone who's behind might give up. When you hide the count, however, you don't know whether you're winning or losing, so your heart is racing right up until you see the results.