One single thing, you say…
Finally, if you had to communicate one single thing to our readers about New Super Mario Bros. Wii, what would you each say?
If you’ve got more than one thing to say, that’s fine! You can say three things if you like! (laughs)
This time round, the game will have a whole new feel to it when you play it together with other people.
I imagine the three of you probably took it quite hard when some people said that the DS version was a little too easy. Miyamoto-san in particular.
I think that was particularly true of Miyamoto-san. So this time we’ve got a difficulty level the player can enjoy. I’d really like people to experience this for themselves. There are times when you’ll think: “This game’s a pretty tough nut to crack!”
But even if there are tough parts, you've always got the Super Guide so beginners can relax and enjoy the game as well.
Right. And what's more, we've got some really great videos included among the Hint Movies.
But recording that footage was extremely difficult. We had to get them to replay the same parts time and time again.
A small change might affect the timing for a jump just a tiny bit and we’d have to go and take the footage again from the start.