Even if you have a multiplayer mode that lets four people play, there are those players who won’t like it as they don’t want to hold the other players back.
That way, you can get the skilled players to escort you right through to the end.
That’s right. Once you’re inside a bubble and floating, you can get carried along without even having to touch the Wii Remote. This means that even people who have never played a Mario game up until now will be able to talk about the final level. They can say things like: "That final boss's third attack was pretty nasty!" (laughs)
(laughs) It feels good to have skilled players and those who are not so skilled all joining in together.
Yes, it’s a good feeling. It helps everyone to bond. Playing a multiplayer game in that kind of congenial atmosphere can be very pleasant, but at the same time, a four-player Coin Battle can get pretty heated.
When it’s only skilled players going head to head, it basically turns into an all-out battle to wipe out the other players.
It was when I came back from E324 in 2009 that I made the Coin Battle. I thought that an all-out battle should have rules... 24 The Electronic Entertainment Expo 2009 was held in Los Angeles. In addition to New Super Mario Bros. Wii, other new titles including The Legend of Zelda: Spirit Tracks were playable, and many new titles such as Super Mario Galaxy 2 were announced.
Right, that’s what it’s like! (laughs) But with the Coin Battle, the competition is more in earnest, with one person being clearly able to say: "I'm number one!"
Somehow when you play those games against close friends, you can get really worked up, can’t you?
You can. The player who collects the most coins wins, so you can basically go about it any way you see fit.
So you focus on grabbing as many coins as you can, then if the other players look like they’re about to get some, you do your best to obstruct them.