Well, I think we started out as a kind of hobby group.
So the three of you were brought together in 1984 and you’ve been working with each other for a quarter of a century. What kind of conversations do you have day-to-day?
No, but we still eat lunch together discussing what we got up to at the weekend, and Tezuka-san always shows us the pictures he’s taken on his mobile phone. It just feels like a bunch of friends having a normal, everyday conversation. (laughs)
So you report back to each other if you've had some interesting experiences over the weekend.
I’m exactly the same. If I have a good idea over the weekend, I actually quite look forward to the thought of going in on Monday and saying this or doing that. (laughs) Miyamoto-san is clearly the same and Tezuka-san, you can tell from your face when something interesting has happened at the weekend and you’re dying to tell everyone about it.
You can’t say that there’s no connection between Super Mario and the fact that Miyamoto-san spent his youth wandering around the fields in the countryside around Kyoto City.
Needless to say, Miyamoto-san didn’t spend his youth thinking that he would end up creating Super Mario Bros. But what he did back then became the inspiration for ideas in the game.
Wii Fit27 came about from Miyamoto-san weighing himself and recording his weight every day, for instance. 27 Used in conjunction with the Wii Balance Board, Wii Fit is a title that aims to encourage users to lead healthy, active lifestyles. It was released in Japan in December 2007 with an enhanced version called Wii Fit Plus released in October 2009.
Tezuka-san also shares this characteristic. He'll find inspiration for ideas for games in all sorts of places.
It’s not something that I’m actually that aware of myself! (laughs) I forget a lot of things as well… I’m often left thinking: “Is that right?”
(laughs) Speaking of which, I remember that while we were making New Super Mario Bros. Wii, Tezuka-san and I had a discussion about coins.
We had included wind in the game and I initially suggested that we make it so the coins blow through the air.