En nu wil ik me graag tot jou richten, Tezuka.
Precies. Misschien werden ze een beetje zenuwachtig van me. (lacht) Toen ik parttime bij het bedrijf werkte, was Super Punch-Out!! 13 in ontwikkeling en hielp ik mee met sommige van de pixeltekeningen. 13 Super Punch-Out!! was het vervolg op Punch-Out!! en werd in 1985 uitgebracht in de speelhallen.
Maar ik heb slechts korte tijd in die parttime-positie gewerkt, een paar weken maar. Dat was mijn eerste baan bij Nintendo.
Dus hoewel Nakago had gewerkt aan het overzetten van Donkey Kong naar de Famicom, had hij geen idee wie Miyamoto was. En nou vertel jij dat je niets meer weet van het moment waarop je Miyamoto ontmoette. Maar ondanks dit ongunstige begin van jullie relatie, hebben jullie de afgelopen vijfentwintig jaar als een team van drie man samengewerkt! Het kan soms raar lopen in het leven! (lacht)
Was Miyamoto toen al assistent-manager van de afdeling, of was dit voordat hij promotie kreeg?
In die tijd werkten er nog niet veel ontwerpers bij Nintendo. Dit betekende dat mensen die waren afgestudeerd aan een kunstopleiding in die afdeling werden verzameld. Als er ergens in het bedrijf een ontwerper nodig was, ging deze afdeling aan het werk om aan het verzoek te voldoen.
Jullie maakten ook de afbeeldingen op speelhalkasten, weet ik nog. Als ergens een tekening voor nodig was, belden ze naar jullie afdeling.
Een vriend van me had destijds gesolliciteerd bij Nintendo, en hij vertelde me dat het hem een interessant bedrijf leek.
Nee, dat zou ik hier niet hebben gezeten! Maar het lukte die vriend niet om af te studeren, dus werd hij niet door Nintendo aangenomen.
Het leven kan raar lopen, nietwaar? Zonder die toevallige gebeurtenissen, had Miyamoto zijn trouwste bondgenoot moeten missen.