Geen dank.
We zijn vandaag te gast bij Grezzo1 in Shibuya, Tokio, voor een Iwata vraagt-interview met de productiemedewerkers van The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D2. Dank voor jullie komst. 1. GREZZO Co., Ltd.: een videogameontwikkelaar met het hoofdkantoor in de wijk Shibuya in Tokio. Mr. Koichi Ishii is de president-directeur van het bedrijf. 2. The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D: een actie-avonturenspel dat in Europa op 17 juni 2011 voor de Nintendo 3DS werd uitgebracht.
Ik ben Takaaki Tonooka van Grezzo. Ik werkte als manager en programmeur. Leuk je te ontmoeten.
Ik ben Nagako Ikuta van de afdeling softwareplanning en ontwikkeling van Nintendo. Ik werkte als Grezzo’s contactpersoon op de afdeling softwareontwikkeling.
Ik ben Takao Shimizu van Nintendo’s EAD-afdeling voor softwareontwikkeling in Tokio. Ik regelde van alles zodat Grezzo het spel kon ontwikkelen. Zo hield ik ze op de hoogte van de laatste informatie over het Nintendo 3DS-systeem.
Dit is mijn derde ‘Iwata vraagt’ achter elkaar! Ik ben Eiji Aonuma, producent van The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D. Ik ben degene die de zware last op de schouders van iedereen plaatste, omdat ik wilde dat de Water Temple3 werd herzien (lacht). 3. Water Temple: een uitdagende kerker in The Legend of Zelda: Ocarina of Time.
Oké, hartelijk dank. Nintendo vroeg Grezzo om de productie van The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D te verzorgen. Toen we The Legend of Zelda: Ocarina of Time voor het Nintendo 3DS-systeem wilden uitbrengen, wees alles in de richting van Grezzo, dus ik sprak met Ishii. Ishii, mag je allereerst vragen om te vertellen hoe het plan van The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D tot stand kwam?
Klopt. Ik zei, ‘Ik moet met je praten dus zou je alsjeblieft naar Kyoto willen komen?’ Alsof ik je ontbood (lacht). Zo bedoelde ik het echter niet. Excuses als dat je nerveus maakte.
Nee, helemaal niet (lacht). Maar ik had daarvoor nog niets gehoord en het klonk allemaal nogal geheimzinnig. Eerlijk gezegd had ik wel een vermoeden dat het om de nieuwe hardware ging.
Je hebt een goed ontwikkeld instinct. Een van de redenen dat ik je vroeg om naar Kyoto te komen, was zodat je het Nintendo 3DS-systeem kon zien, dat toen nog in ontwikkeling was.
Toen ik in Kyoto het Nintendo 3DS-systeem zag en over The Legend of Zelda hoorde, kwam dat als een donderslag bij heldere hemel!
We toonden je de Nintendo 3DS en vertelden je tegelijkertijd over de nieuwe Zelda.