Not at all.
Today we are at Grezzo1 in Shibuya, Tokyo for a session of “Iwata Asks” with the production staff of The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D2. Thank you for taking the time today. 1GREZZO Co., Ltd.: A video game developer with its head office in Shibuya Ward, Tokyo. Mr. Koichi Ishii is CEO. 2The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D: An action-adventure game released for the Nintendo 3DS system on June 17, 2011 in Europe.
I’m Koichi Ishii from Grezzo. I was development producer. Thank you for coming today.
I’m Takaaki Tonooka from Grezzo. I was a manager and programmer. Nice to meet you.
I’m Nagako Ikuta from the Software Planning & Development Department at Nintendo. I worked as Grezzo’s contact at the software development department.
I’m Takao Shimizu from the EAD Tokyo Software Development Department at Nintendo. I made all sorts of arrangements to facilitate Grezzo’s development effort, such as keeping them abreast of the newest information regarding the Nintendo 3DS system.
This is my third “Iwata Asks” in a row! I’m Eiji Aonuma, producer of The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D. I’m the one who placed a burden on everyone to satisfy my desire to remake the Water Temple.3 (laughs) 3Water Temple: A challenging dungeon that appears in The Legend of Zelda: Ocarina of Time.
Alright, thank you. Nintendo asked Grezzo to take care of the production of The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D. When we thought about releasing The Legend of Zelda: Ocarina of Time for the Nintendo 3DS system, it was like fate how all the conditions pointed toward Grezzo, so I spoke directly with Ishii-san. Ishii-san, could I ask you to start by telling me how the plan for The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D began?
Right. I said, “I need to talk with you, so please come to Kyoto,” like I was giving you a summons. (laughs) That wasn’t how I intended it, though. Sorry if I made you nervous.
No, not at all. (laughs) But I hadn’t heard anything beforehand, and the atmosphere suggested it was something top secret. To be honest, I had a hunch it might be about new hardware.
You have good instincts then. One reason I did need to have you come to Kyoto was so you could see the Nintendo 3DS system, which was still under development.
When I saw the Nintendo 3DS system in Kyoto and heard about The Legend of Zelda, it was like a bolt from the blue!
We revealed Nintendo 3DS and brought up the new Zelda idea to you at the same time.