Morita-san, mag ik jou wat vragen over het visspelletje?
De visvijver in Ocarina of Time is zo compleet dat het eigenlijk een volledig visspel is. Dat is een deel van de Zelda-traditie die tot op heden wordt voortgezet. Hoe kwam het dat je zoiets op zo’n indrukwekkende schaal wist te maken?
De watertempel is in Lake Hylia. Aonuma-san ontwierp die kerker. De baas die daar verschijnt, is Morpha. Juist toen ik dat maakte, kwam er een landvorm in de vorm van een plas.
Ik nam ergens het model van en maakte er een cilindervorm van, en toen… (Gebaart alsof hij een hengel uitwerpt.)
Yep. Maar dat was toen alleen voor mijn eigen plezier. Je weet wel, voor als ik even een adempauze nodig had.
O, dat klopt. Toen Aonuma-san naar me toekwam, dacht ik: “O, o!” Ik heb het scherm toen meteen gesloten. (Allen lachen.)
‘Om de een of andere reden’?! Ja, omdat jij je energie erin stak (lacht)! Is het echt zo makkelijk om een visspelletje te maken?
Ja. Ik wist dat als ik de materialen en de juiste plek had, ik het op tijd voor elkaar kon krijgen.
Nee (lacht)! Maar als we zo’n realistisch visspelletje konden maken, wilde iedereen het in het spel hebben, zelfs als het meer werk betekende.