Tijdens het ontwikkelproces, anderhalf jaar voor de release, moest je modelleerwerk en animaties doen voor niet alleen de volwassen Link, maar ook de jonge Link. Hoe heb je dat opgelost, Koizumi-san?
We hebben dat met een simpele truc opgelost. We zagen in dat we, door een schaal van een bepaalde waarde toe te passen op het model van de volwassen Link, tweemaal gebruik konden maken van alle gelijke zaken.
Jullie kwamen erachter dat je de bewegingen van de volwassen Link ook voor de jonge Link kon gebruiken.
Ja. We konden het op technologisch vlak oplossen, dus ik zei: “We kunnen de jonge Link maken.” En ik stemde in met het plan.
Nee. Ik moest de jonge Link ietwat bewerken, dus ik moest anderhalf keer zoveel animaties maken.
Zo’n 500 patronen. Als je daar de programmeercombinaties bij optelt, waren het er nog meer. Een van de redenen dat we zoveel patronen konden gebruiken, was de ROM-cassette van de Nintendo 64.
Jullie ontwikkelden The Legend of Zelda: Ocarina of Time oorspronkelijk voor de Nintendo 64DD13. 13De Nintendo 64DD is een uitbreiding voor het Nintendo 64-systeem die werd uitgebracht door RANDnetDD. De dienst begon in 1999 en eindigde in 2001.
Ja. Miyamoto-san zei dat hij enkele ideeën had, zoals het plan om alle voetstappen van Link achter te laten in de spelwereld.
ROM-cassettes bevatten geen bewegende, mechanische onderdelen, dus je kunt bewegingsgegevens ogenblikkelijk uitlezen, ongeacht waar ze staan op de cassette. Maar met een magnetische disk kost het tijd om bepaalde mechanische onderdelen te bewegen. Dus afhankelijk van waar de gegevens staan, kost het tijd om ze uit te lezen, dus kon je Link niet laten bewegen. Als er niet zoveel bewegingen waren en ze in het geheugen zouden passen, kon je ze op voorhand van de magnetische disk naar het geheugen schrijven, maar er waren 500 patronen.
Ja. Maar uiteindelijk besloten we het uit te brengen op een ROM-cassette en dus niet voor de Nintendo 64DD. Volgens mij waren sommige mensen teleurgesteld, terwijl anderen juist blij waren – maar niemand was zo blij als ikzelf (lacht)!
Dus de jonge Link ging zich in het spel vertonen. Op Epona rijden is ook een onderscheidend kenmerk van The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Hoe kwamen jullie op het idee om een paard in het spel te stoppen?