Bedankt voor jullie komst vandaag.
Aonuma-san, die meedeed aan de vorige sessie van Iwata vraagt: The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D: geluid, is weer van de partij, terwijl we beginnen aan het tweede deel van onze serie met het oorspronkelijke ontwikkelpersoneel dat aan de Nintendo 64-versie van The Legend of Zelda: Ocarina of Time werkte. Deel één was als een schoolreünie (lacht)!
Waar werkten jullie aan bij het oorspronkelijke spel? Haruhana-san, wil jij je alsjeblieft als eerste voorstellen?
Ik ben Haruhana van de afdeling voor analyse en ontwikkeling van entertainment (EAD). Ik heb zelf het modelleerwerk en de animaties gedaan van alle personages behalve Link, over wie (Yoshiaki) Koizumi-san de leiding had.
Ik ben Takizawa van EAD. Haruhana-san maakte de personages, maar ik had de leiding over de eindbazen en vijanden. Ik had de eer om het maken van de bewegingen van deze eindbazen toe te vertrouwen aan de kundige handen van Morita-san bij SRD1. Iedere dag zag ik met veel plezier hoe de eindbazen, die ik had ontworpen, leven werd ingeblazen. 1. SRD Co., Ltd. is een bedrijf dat in 1979 werd opgericht. Het bedrijf ontwikkelt videogamesoftwareprogramma’s in opdracht en ontwikkelt en verkoopt Computer Aided Design-pakketten (CAD). Het hoofdkantoor is gevestigd in Osaka en het kantoor in Kyoto bevindt zich in het hoofdkwartier van Nintendo.
Ik ben Miyanaga van EAD. Ik had de leiding over het ontwerp van het landschap van Hyrule. In dit spel zijn vele verschillende soorten omgevingen te zien. Ik had de leiding over Kokiri Forest – het eerste gebied – en over Hyrule Field en andere locaties.
O ja, dat klopt! Hij spreekt in het dialect van Osaka, dus ik schreef een voorbeelddialoog en gaf deze aan (Toru) Osawa-san, de scriptregisseur, om hem op te poetsen.
Naast het schrijven van de dialoog, diende Morita-san ook allerlei verzoeken in met betrekking tot het gezicht en de bewegingen van dat personage. Hij vroeg om specifieke bewegingen, zoals deze (gebaart alsof hij zich over zijn zij krabt), en hij heeft zelfs een ruwe schets gemaakt van hoe zijn gezicht eruit zou moeten komen te zien.
Morita-san, diende je zoveel verzoeken in omdat dat personage op een bestaand iemand was gebaseerd?
Ja, dat klopt (lacht)! Ik hou van vissen en ik kom uit de stad Neyagawa in Osaka. In die buurt is er een visserswinkel waar ik altijd kwam. Mijn voorbeeld was de eigenaar van die winkel.