En, hoeveel microspellen heb je in dit spel weten te verwerken?
Je stond voor de uitdaging om een enorm aantal individuele spelletjes te verzinnen. Was er geen risico dat je in herhaling zou vervallen, of dat de spellen te veel volgens een formule zouden worden gemaakt?
Je gebruikt het woord "duizend" wel heel gemakkelijk, alsof het niets is! (Lacht.)
Betekent duizend verschillende ideeën dat jullie die allemaal afzonderlijk hebben uitgewerkt?
Eens even denken... We waren met zijn twintigen, misschien wel meer. Daarnaast waren er aardig wat andere mensen betrokken bij het uitwerken van de scenario's.
Bij de ontwikkeling van een spel, draagt normaal gesproken degene die verantwoordelijk is voor de planning de ideeën aan. Hij zorgt ervoor dat die ideeën in het spel worden verwerkt.. Met WarioWare echter, heeft elk lid van het ontwikkelteam met een goed idee de vrijheid om dit naar voren te brengen.
Dus dát is de unieke communicatiemethode van het WarioWare-team. Ik heb de plek gezien waar je het over hebt, met alle ideeën op de muur geplakt.
Ja, dat klopt – het komt zelfs voor dat ook mensen die geen deel uitmaken van het WarioWare-team hier voorbij lopen en hun ingevingen op de muur plakken!
Dat doen ze soms! (Lacht.) Daarna komen de ontwikkelaars. Ze halen diegenen eraf die er uitzien alsof ze eenvoudig te maken zijn en beginnen daar een spel van te maken.
Die vrije werkwijze is erg indrukwekkend! Kun je me een voorbeeld geven van de inhoud van een aantal van die scenario's?