Telkens wanneer ik Zelda: Twilight Princess speel, loop ik tegen verrassingen op. Dan denk ik: "Het is niet te geloven dat je zelfs dit erin hebt gestopt!" En aangezien je er zoveel moeite in hebt gestoken om het spel tot op zo'n niveau bij te schaven, vind ik het gepast om de fans, die zo geduldig hebben gewacht op het spel, in dit laatste interview kennis te laten maken met deze details, waarin jij de hand hebt gehad. Voorbeelden zijn de weersveranderingen gedurende de vier seizoenen en de invloed van het weer bij de visvijver, waardoor het water modderig wordt als het heeft geregend. Een ander voorbeeld is dat de oppervlakte van het drankje vlak blijft, wanneer je iets uit een glas drinkt. Zelfs wanneer je het glas kantelt. Waarom is er zoveel tijd en moeite gestoken in dit soort kleine details? (Lacht.) Ik stond echt ongelovig mijn hoofd te schudden toen ik zag, hoeveel van dit soort kleine details er zijn toegevoegd in het hele spel. Maar ook al ben ik er nog niet helemaal uit waarom je al die moeite hebt genomen, wil ik toch graag dat mensen van deze details weten. Ik wil dat ze waardering hebben voor wat jullie er allemaal voor over hebben gehad om het spel vol te proppen met deze ongelooflijk realistische details! (Lacht.)
Miyamoto-san, wil je soms zeggen dat het ontwikkelteam niet goed geleid werd? (Lacht.)
Het is welbekend dat Zelda-spellen altijd wegwijzers hebben die in stukken kunnen worden gehakt door de speler. Het dorp in het begin van het spel vormt geen uitzondering op die regel. Maar in dit spel kun je eindelijk de stukjes die je afhakt ook oppakken!
Inderdaad, ze blijven drijven! De reden, waarom we ervoor zorgden dat de speler de stukjes kan oprapen en meenemen, is dat er geen wegwijzers bij de rivier stonden.
Precies! (Lacht.) Als je ze niet meeneemt en in de rivier gooit, zul je ze ook niet zien drijven.
Oja! (Lacht.) Er zijn een paar kinderen die aan de kant springen als je hen probeert te slaan met je zwaard!
In voorgaande Zelda-avonturen reageren de computergestuurde personages vrijwel, of zelfs helemaal, niet wanneer je hen probeert te slaan. Deze functie hadden we nog over van iets experimenteels dat we alweer een tijdje geleden hebben gemaakt. En om de een of andere reden hebben we het zo gemaakt, dat alleen de kinderen Links zwaard ontwijken.